neděle 15. ledna 2017

3 kroky k mladší pleti

Kdo by nechtěl vypadat mladší. Moje kamarádka Petra tvrdí, že opravdu funguje jen botox. Já pořád ještě věřím v jednodušší, a nejlépe přírodní, metody.

Za ty dlouhé roky, po které se snažím, někdy více někdy méně úspěšně, ošálit přírodu, se mi nejvíce osvědčily tyto tři věci. Jsou pro mě nutný základ. Nebudu vás dlouho napínat. Hned jdu na první krok.

1. Arganový olej 
 
Mou mnohaletou stálicí je arganový olej. Vyzkoušela jsem už hodně rostlinných jednodruhových olejů, ale k arganovému se stále vracím. Ne nadarmo se mu říká tekuté zlato. Na své pleti vidím, že arganový olej skutečně hydratuje, pleť regeneruje a tím brání stárnutí. Pleť je díky arganovému oleji sametová. Velkou výhodou tohoho oleje je to, že se dobře vstřebává a proto ho můžete s klidem používat i na den a nemusíte se bát, že se budete lesknout jako zrcadlo.
 

Nyní používám BIO arganový olej Arganeol od značky Sagrada Natura, který jsem dostala k vyzkoušení. Možná si říkáte, že je jedno, po jakém arganovém oleji sáhnete, že na značce nezáleží. Ale to vás hned vyvedu z omylu. Mezi arganovými oleji jsou velké rozdíly. Víte, co se stane, když vyberete špatně? Budete mít doma arganový olej z plesnivých nebo nahnilých jadérek, získaný pomocí chemických rozpouštědel nebo dokonce olej z jadérek, které prošly trávicím traktem koz, které se živí lístky arganových stromů. 

Jak poznáte kvalitní arganový olej? Má zlatavou barvu, není příliš tekutý, ale ani moc hustý. Typická je jeho vůně. Někdo říká, že voní po oříšcích, já v něm cítím trochu i olivy. Určitě nesmí páchnout nebo být naopak úplně bez zápachu/vůně. Vždy dávejte přednost olejům balených v tmavém skle. Jistotu dobrého výběru vám dá také certifikát nebo jiné označení kvality. 

Arganeol od Sagrada Natura všechny tyto požadavky splňuje. Navíc se mi moc líbí způsob dávkování pomocí lahvičky. Dosud jsme měla vždy jen oleje s kapátkem, ale teď už budu chtít jen pumpičku. Důležitý bod navíc získává tato značka také za důkladnou kontrolu dodavatelů - jejich výrobních postupů a zacházení se zaměstnanci. A poslední třešinka na dortu je certifikát CPK-BIO.

Olej používám každý den ráno i večer. Mám ho asi tři měsíce a spotřebovala jsem zatím čtvrtinu lahvičky, takže by balení mělo na rok vydržet. Před nanesením obličej navlhčím, protože se olej na suchou pleť špatně roztírá. Používala jsem růžovou vodu ve spreji, teď pleť přestříkám termální vodou. Také můžete smíchat olej s vodou v dlani a vytvořit tak emulzi.

100 ml stojí 729 Kč a koupíte ho přímo na stránce sagrada-natura.cz

Bodové hodnocení: 7/7


2. Dostatek tekutin

Objevila Ameriku, si asi říkáte. Ale upřímně, kdo z vás pije méně, než je třeba. Já jo. Moment, hned si jdu pro sklenici vody. Naše tělo je (tuším) z 70% tvořeno vodou a její nedostatek se okamžitě projeví. Nejdříve přijde únava a bolest hlavy, buňky žízní a brzy to jde vidět i na pleti, která je povadlá a bez života. Pokud pijete málo dlouhodobě, počítejte s usazováním toxinů v těle a dalšími nepěknými důsledky. Proto pijte dostatek čisté vody, vaše pleť vám za to poděkuje. Pro větší motivaci mrkněte na tohle minutové video.



3. Pravidelný peeling
 
 
Poslední ze tří věcí, za kterou dám v souvislosti s omlazením pleti ruku do ohně, je peeling. Nic se nevyrovná důkladnému obroušení starých odumřelých buněk. Pleť krásně prokoukne, je na pohled a na dotek zdravější a jemnější. Já dávám přednost jemnějším peelingům, které jsou šetrné a pleť příliš neodírají. Peeling by se neměl používat moc často, stačí jednou týdně, abychom pleť moc netrápili. 
 
A to je vše. Mohla bych také zmínit pravidelné odličování a čištění pleti ráno a večer, ale to je zlaté pravidlo, které platí pro všechny typy pleti, od problematické po zralou. 

Jaké jsou vaše ověřené tipy pro boj s časem?


4 komentáře:

  1. Na tento arganovy olej som citala len chvalu. Aj ja sama mam s nim dobru skusenost. Cast o (ne)dostatku tekutin je pravdiva. Idem hned nejake tekutiny doplnit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja používam hyalurónové produkty a neviem si ich vynachváliť. Čo sa týka tekutín, mali by sme si však uvedomiť, že by sme mali piť a rátať do tohto iba čaje a čistú vodu.

    OdpovědětVymazat
  3. Arganový olej je super věc. Pokud bych se někdy dostala přímo do Maroka, byla by to nejdůležitější věc, kterou si odtud odvezu.
    Voda je lék. Já jsem dřív pila hodně málo a taky se to na mé pleti odrazilo. Teď už se to lepší.
    Ještě bych dodala jednu věc. Dobře se odlíčit. Spousta odličovadel neodlíčí perfektně. Pro zjištění, zda produkt dobře čistí pleť, je dobré nanést na vatový tampónek trochu Alpy a přejet si s tím obličej. Hned je vidět jak daný produkt odličuje.

    OdpovědětVymazat
  4. Arganový olej jsem právě dopoužívala, stejnou značku jako ty a můžu doporučit, je skvělý. Předtím jsem měla od Weledy z řady Granátové jablko a byl snad ještě lepší. Na blogu o něm mám článek.
    Narozeninová giveaway

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...