úterý 18. října 2016

"Starosti" se zařizováním domu snů II. - dětské pokoje

Opět je tady téma zařizování našeho domu. A opět musím přiznat, že mě to nebaví tak, jak jsem myslela, že bude. To vybírání, vymýšlení a přemýšlení bolí.

zdroj
Navazuji na první článek (zde), který se týkal obecně celého domu. Tentokrát půjde je o určitou část, a to dětské pokoje. Mým velkým přáním je vytvořit pro děti pokojíčky barevné, inspirativní, ale zároveň praktické, s dostatkem úložných prostorů a snadno ukliditelné. Moje představy se však úplně neslučují s představami mých dětí. Ráda bych dala prostor jejich názorům a vkusu, ale zase všeho s mírou. Chtěli by si stěny sami vyzdobit malůvkami. Přiznejme si však na rovinu, že v jejich věku 7, 5 a 2 roky jsou jejich malířské schopnosti, jak to říct jemně, dost hrozné. Nee, malují samozřejmě hezky, ale bojím se i toho, že by se jim jejich obrázky brzy omrzely a náprava by byla složitá. Takže uvažuji nad způsoby, jak vyhovět všem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. 

zdroj

Ohledně nábytku mám jasno. Velké bílé vestavěné skříně, které splynou se stěnou a nezmenší opticky pokoj, postele a stoly v dekoru dubu a několik bílých poliček. Přemýšlela jsem, že by mohl být všechen nábytek bílý, ale bojím se údržby a také by to mohlo působit trochu studeně.

Mám plno nápadů na dekorace a ozvláštnění pokojíčků. Teď si jen dát pozor, abych to s tou kreativitou nepřepískla.



Moc se mi líbí fototapety. Přesněji řečeno - jsem do nich blázen. Často si prohlížím nabídky a vybírám vzory. Zároveň je mi jasné, že taková tapeta bude v pokoji jako pěst na oko a s volbou se musím opatrně. Ale jsou úžasné. Kdybych měla odvahu, potapetuji celý dům :-) Obrovskou nabídku fototapet jsem našla zde.

zdroj: Velux

Velmi zajímavou možností, jak ozvláštnit dětský pokoj, je pěkná roleta na okno. Zatmívání oken zatím vyřešeno nemáme. Tyto rolety od Velux jsou nádherné. Obzvláště ta s medvídkem Pú. Ta s letadélky by měla určitě taky úspěch.

zdroj

Mým horkým favoritem jsou stěny, na které se dá malovat. Nejen, že část stěny, natřené na černo, vypadá velmi zajímavě, ale vyhověla bych i dětem, které by si mohly malovat své obrázky, mazat je a znovu malovat. Existují dvě možnosti. Natřít stěnu tabulovou barvou nebo polepit tabulovou tapetou. Barva bude pravděpodobně vhodnější na větší plochy, oproti tapetě.

Také se mi líbí, když je část stěny polepená korkem. Korek, jakožto přírodní materiál, pokoj zútulní a také se dá využít jako nástěnka pro vystavení děckých uměleckých dílek, což by velmi ocenila naše nejstarší, která obrázky doslova chrlí. 

Teď zbývá už jen se rozhodnout, jakou možnost vybrat. A jsem opět u toho. Tohle nesnáším. Uff.




Jak se vám líbí moje nápady? Co byste mi doporučili do dětského pokoje?


2 komentáře:

  1. Moc pěkné nápady!
    Co se týká vyzdobení malůvkami - mně se to podařilo vyřešit tak, že jsem sehnala starou síť z fotbalové branky, tu jsem nabarvila na tmavě modro a pověsila na stěnu v dětském pokoji. Sem si kluci můžou pomocí kolíčků věšet své výtvory. A když se jim nelíbí, tak se jednoduše sundají/vymění za nové.
    Jinak přeju dobrou ruku při výběru!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Síť měla kamarádka taky, vypadalo to dobře, díky za připomenutí :-)

      Vymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...