pondělí 6. října 2014

Sametová pokožka, vyživené vlasy a hebké rty se Saloos

Dnes tady mám dva kousky od Saloosu. Balzám na rty nejspíš už znáte, ale o makadamiovém oleji jste určitě ještě moc neslyšeli. Je to tak? Tak to pojďme rychle napravit.

Rostlinných olejů od Saloosu jsem vyzkoušela už dost. Arganový, jojobový, mandlový, kokosový i meruňkový - a se všemi jsem byla spokojená. Jsou to takoví univerzální pomocníci v péči o obličej, tělo i vlasy. 

Makadamiový olej jsem tentokrát vybrala proto, že má udržovat elasticitu a vláčnost pokožky a chtěla jsem ho tedy vyzkoušet jako prevenci vzniku strií v těhotenství. Musím přiznat, že já nejsem zrovna ten pravý objekt pro testování výrobků proti striím, protože mě se strie nedělají. Asi je to dáno geneticky. Tak jako má někdo více vrásek nebo celulitidu (tu taky nemám:-), tak někomu se strie netvoří a někdo, i kdyby se mazal živou vodou, strie bude mít. Malé trhlinky v kůži ještě nejsou takový problém, ale velké strie až jsou horší. Ač nechtěně, zahlédla jsem párkrát v porodnici obrovské nafialovělé strie, které vypadaly skoro jako řezné rány nebo spáleniny. Sice je to jen kosmetický problém, ale může znepříjemnit život. Pokud tedy máte méně elastickou pokožku, striím se asi nevyhnete, ale věřím, že preventivní a každodenní péče je může zmírnit. Ani já jsem nic nenechala náhodě, jistota je jistota a rostoucí bříško jsem každý večer mazala. Teď, poslední měsíc, už se mi nechce vůbec nic, ani mazat, ale věřím, že strie se už neobjeví.

A jaký tedy makadamiový olej je? Olej je lisován z makadamových ořechů rostoucích na stromech s názvem makadámie, které jsou původem z Austrálie. Oříšky jste už možná ochutnali. Mají vysoký obsah tuku a jsou zdrojem fosforu, železa, vápníku, oxidantů a vitamínů A, E a B. Olej z těchto ořechů obsahuje hodně mastných kyselin a hlavně díky kyselině palmitoolejové je považován za výrazně výživný a pro pleť a vlasy blahodárný. Tahle kyselina palmitoolejová má totiž na starosti udržet buňky mladé a tudíž její nedostatek vede k předčasnému stárnutí.

Já jsem olej používala, jak už jsem psala, na roustoucí břicho a nemám ani jednu strii, ale jak už jsem taky psala, je to hodně i díky dobrým genům. Pak jsem olej používala i na tělo, hlavně dekolt, prsa, krk a ruce. Protože sklánět se k nohám - žádná legrace v těhotenství, takže na ty jsem kašlala. A díky oleji se z mé kůže stala kůže úplně sametová. Změnu jsem pozorovala hlavně na dekoltu, protože ten jsem měla trošku takový šupinatý, no a teď je to samet. Fakt. Takže můžu olej pro péči o tělo jen doporučit. Taky proto, že se dobře a rychle vstřebává, takže se nemusíte bát, že vám nasákne pyžamo. Vůně je olejová, spíš jemnější, nic výrazného, jako třeba u olivového oleje. Na kůži se nedrží. A prý je olej skvělý na masáže, což jsem nezkoušela, ale není proč nevěřit.

Pak jsem taky několik týdnů olej zařadila do večerní péče místo krému a opět jsem byla spokojená. Vstřebává se krásně a pleť je po něm sametová, hydratovaná a zklidněná.

A teď něco, co jsem s olejem dělat nezkoušela - je prý výborný na vlasy. V letáčku jiné značky, která se zabývá výrobou olejů, vynášejí makadamiový olej do nebe právě díky účinkům na vlasy. Olej má dodávat vlasům pružnost, lesk a hydrataci. Doporučují šálek oleje zahřívat v mikrovlnce 20 sekund, nechat vychladnout na pokojovou teplotu a použít na masáž vlasů a vlasové pokožky nebo i suchá místa na těle. Tak to asi vyzkouším.

A co dál? Děti se s ním taky dají mazat. Takže suma sumárům, tento olej je tak multifunkční, že vám nahradí pleťové mléko, mastičku proti striím, noční krém, vlasovou masku, dětský balzám, masážní olej a když se ho napijete, tak budete mít navíc zdravý krevní systém a dobrou hladinu cholesterolu. No není to paráda?

K různým olejům se pořád vracím a jsem si jistá jejich účinností, ale nastvává tady jeden problém - který si vybrat? A to jsem ještě zdaleka nevyzkoušela všechny. Teď mě láká třeba šípkový olej nebo olej z kukuřičných klíčků. Každý má trochu jiné přednosti a přitom jsou všechy skvělé. Co by se stalo, kdybych je smíchala do jedné lahvičky? Vznikl by elixír vhodný na všechno?

Shrnutí pro makadamiový olej Saloos:
  • dá se použít na obličej, tělo i vlasy
  • obsahuje výživné látky, zejména kyselinu palmitoolejovou, která brzdí stárnutí
  • zvyšuje elasticitu pokožky a dělá ji sametovou
  • velmi dobře se vstřebává

Cena za 50 ml - cca 90 Kč.

Bodové hodnocení: 7/7
jsou zdrojem fosforu, železa vápníků, vitamínu A, B, E a antioxidantů.

Čti více: http://akademie.inhair.cz/olej-z-makadamovych-orechu/ | Akademie INhair - vše co musíte znát o vlasech a vlasové kosmetice
jsou zdrojem fosforu, železa vápníků, vitamínu A, B, E a antioxidantů

Čti více: http://akademie.inhair.cz/olej-z-makadamovych-orechu/ | Akademie INhair - vše co musíte znát o vlasech a vlasové kosmetice
jsou zdrojem fosforu, železa vápníků, vitamínu A, B, E a antioxidantů

Čti více: http://akademie.inhair.cz/olej-z-makadamovych-orechu/ | Akademie INhair - vše co musíte znát o vlasech a vlasové kosmetice


























A konečně se dostávám k balzámu na rty Saloos. Patří do řady výrobků bioKarité do kapsy, jejichž základem je bambucké máslo. Díky výtažku z rakytníku má hojivé schopnosti a léčí popraskané rty, bolavé koutky a předchází oparům. Dále balzám obsahuje rostlinné a esenciální oleje. Vonět by měl po vanilce a růžích. Já v něm růži necítím, vanilku trochu jo a i ten rakytník, který se vůní blíží k pomeranči. Mám poslední dobou rty trochu vysušené a balzám mi je opravdu moc dobře zvláční. Přitom není moc mastný. Jeho chuť je taky dobrá. Však je to taky čistě přírodní produkt, takže nic umělého.

Balzám má ale pro mě jedno omezení. Používám ho jen doma. S sebou do kabelky bych ho nikdy nevzala, protože se musí nanášet prstem a jaksi venku zrovna moc čisté ruce nemám. Nejsem nějaká přehnaně citlivá na čistotu, ale sahat do balzámu a pak na rty špinavým prstem mi příjde dost nechutné. A tady si myslím, že má Saloos prostor k vývoji nového výrobku - balzámu na rty v tyčince. Mohl by být s příchutí vanilky, růže, levandule - právě podle vzoru balzámů bioKarité. Myslím, že by to mohlo mít úspěch. A prosím si vysouvací tyčinky udělat tlustší než je u balzámů zvykem, to by se mi líbilo. Budu se těšit:-)

Shrnutí balzámu na rty Saloos:
  • rty vyživuje a zvláčňuje
  • příjemná vůně i chuť
  • dlouhá výdrž
  • nevýhoda - balení v kelímku

Cena za 19 ml - cca 90 Kč.

Bodové hodnocení: 6/7

Znáte tyto výrobky? Používáte balzám na rty od Saloos, makadamiový olej nebo nějaký jiný?

7 komentářů:

  1. Makadamiový olej vypadá lákavě. Líbí se mi to všestranné použití.

    OdpovědětVymazat
  2. Ooo ten balzam musí byť super! pozriem sa po ňom :)

    OdpovědětVymazat
  3. O makadamiovém oleji jsem slyšela už spousty, spousty chvály. na vlasy musí být vážně super. Zatím mám zkušenosti ale pouze s kokosovým, olivovým a ricinovým.:) A ten balzám mě už hodně dlouho také láká ale problém je přesně v jeho aplikaci, nereda sahám do těchto kalíšků prsty a to mě dost odrazuje do koupi. :) Ale možná někdy zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna dneska jsem si pořídila multifunkční olej od Marilou Bio - mix arganového a sezamového a jsem na něj maximálně natěšená!! Jinak mamina požívá arganový Primavera a taky si jej chválí :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Mám momentálně doma 5 výrobků od Saloosu a už chystám nějakou tu recenzi :) Já jsem asi zrovna ten "nešťastník", který se sice natíral celé těhotenství, ale nějaké ty malé strie se mi udělaly :-(...ale zase, u nás je má na břichu každá ex-těhotná, takže asi o těch genech to taky bude (i o tom chystám článek :D). To, že nemáš ani celulitidu ti asi závidí každá :))
    Olej vypadá parádně a už i já se pomalu poohlížím po výrobcích, které jsou multifunkční a na vše :)
    Velmi pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ted jsi me tak navnadila. ze mam chut si ten Makadamiový olej jit hned zitra koupit a namazat od hlavy k pate :-))))
    O blahodarnyh ucincich rakytniku vin uz davno. Mam rada marmeladu. Balzamy v kelimku nevyhledavam. Tvoje doporuceni o balzamu v tycince je podle meho gusta.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...