pátek 2. května 2014

Jak si vydělat blogováním

Pokud chcete ze svého blogu získat víc, než jen zábavu při psaní článků a uznání čtenářů, jste tady dnes správně. Způsobů, jak si blogem vydělat je dost. O některých jsem jen četla, některé jsem sama vyzkoušela. Jděte si uvařit kafe, bude to dlouhé.

Přečtěte si aktualizaci tohoto článku Jak si vydělat blogováním II.

Než začnu vypisovat své postřehy a zkušenosti, musíte vědět, že tohle téma jsem detailně a záměrně nestudovala, blog píšu pro zábavu a dále se dočtete i to, proč nemůžu blogem vydělávat. Ale teď už zpět k tématu. Asi nebudu mimo, když napíšu, že platí přímá úměra - čím větší obsah a návštěvnost blog má, tím je větší šance na výdělek. Jak zvýšit návštěvnost je asi jasné. Prostě psát pravidelně články, které zaujmou čtenáře a internetové vyhledávače. A to je celkem těžká práce, o tom jsem se už přesvědčila. A co tedy můžete díky blogu získat? Nejlepší by byly asi peníze. Tak těmi začnu.



Umístění reklamního banneru AdSence

AdSence zkouším už od začátku roku a zdá se mi to jako efektivní forma výdělku bez práce. Peníze se mi připisují za klik na reklamu. Až dosáhnu předem stanovené sumy, peníze se mi převedou na bankovní účet. Částky jsou spíš malé, různí se, někdy je to koruna za den, někdy deset korun.  Myslím, že v případě hodně navštěvovaných blogů budou částky daleko vyšší. Taky záleží, kde je umístěn banner a jak je velký. Nejvýdělečnější je prý velký dlouhý na dobře viditelném místě, třeba někde pod nebo nad logem. (Pokud umístíte banner AdSence, musíte se registrovat jako identifikovaná osoba k DPH.)


Psaní článků s odkazy

Podle mě velmi dobrý způsob, jak přijít k penězům. Bohužel se velmi špatně hledá zájemce, který by po vás nechtěl text za 100 Kč o zahradních sekačkách. Já jsem dostala nabídku na občasné články, můžu psát čistě svůj názor, jen v článku musí být aktivní odkaz. Honorář není závratný, ale ani ne zanedbatelný. Nevím, jak jsou na tom větší blogerky, jestli takové nabídky dostávají častěji, těžko říct. Existují i portály, které dávají dohromady blogery a zájemnce o články, ale co jsem se dívala, tak témata by nebyla pro mě a částky za článek jsou dost nízké. Je to třeba www.placla.cz, ale ti chtějí, aby byl blog na doméně druhého řádu. 

Umístění textového odkazu nebo banneru

Pokud budete mít štěstí, objeví se zájemce, který na vašem blogu bude chtít umístit reklamní banner nebo jen textový odkaz. A nabídne částku, která za to bude stát. Mě se to zatím nepřihodilo. Jen jednou mi byl nabídnut textový odkaz za 200 Kč na rok a do toho jsem nešla:-) Hodně textových odkazů můžete vidět třeba u Vivi. S inzerentem můžete spolupráci iniciovat i vy, následně umístíte textový odkaz nebo banner a z prodeje produktu nebo služby získáváte provizi. Této spolupráci se říká affiliate provizní spolupráce. Řada českých blogerek a blogerů ji využívá a blíže o ní píše i Martin Rosulek v článku o výdělečném blogu.


Umístění banneru z provizního systému

Zoot.cz, Krasa.cz, Wedos.cz a určitě plno dalších nabízí spolupráci ve formě profizního systému. Po registraci dostanete kód, který si vložíte na stránky, na kterých se objeví reklamní banner propagující danou firmu. Pokud na něj někdo klikne a pak si i objedná zboží nebo služby, dostanete provizi z objednávky. Zní to velmi jednoduše, ale myslím, že to moc výdělečné není, je to jen dobře vymyšlený systém umístění reklamy zdarma. Nevím, třeba na tom velké blogy vydělávají, ale já jsem to chvíli zkoušela a příjem byl nula nula nic.

A abych uvedla komplet informace - i výdělek z blogu je výdělek. Musíte mít živnostenské oprávnění a danit. Ale pokud jste zaměstnaní nebo na mateřské, tak se bude jednat o vedlejší činnost. To znamená, že nemusíte platit měsíční zálohy na zdravotní pojištění a sociální pojištění neplatíte vůbec, pokud vaše příjmy nepřekročí určitou výši (na přesnou částku se zeptejte nějaké zkušené účetní:-). 


Když ne peníze, co jiného se dá blogem získat?


Spolupráce a bartery aneb věci zadarmo

Snadněji než peníze, díky blogu získáte výrobky zadarmo. Pokud se jedná o dobrou věc, kterou potřebuju a koupila bych si ji i sama, tak se to dá taky brát jako určitý příjem. Pokud ale dostanu něco, co je mi k ničemu, mám možná námět k článku, ale je to jen práce a pro mě osobně žádný přínos. 

Nepřímý výdělek z blogu

A když ne peníze, ani výrobky, tak se dá blog dobře využít i k prezentaci vlastních podnikatelských aktivit, viz. třeba Petralovelyhair, která nikdy nezapomene přidat odkaz na svůj eshop. A tahle forma se mi zdá z pohledu výdělku úplně nejlepší. Pokud máte beauty blog, můžete propagovat svůj eshop s kosmetikou nebo jste programátor a na blogu o IT lovíte nové klienty.

... i takto může zkončit vaše spolupráce:-)


Jak to zařídit, aby blog opravdu vydělával? 


Tak to by mě taky docela zajímalo:-) Kamarádka mi nedávno poslala odkaz na čtyřiceti pěti stránkový text, ve kterém se píše právě o tomto tématu - co udělat pro to, aby byl blog úspěšný a měl výdělečný potenciál. (Bohužel web, na kterém text byl, už neexistuje) Tady jsou dva body, které mi utkvěly v hlavě:

  • Stěžejní je určit si správné téma blogu. Zaměření by mělo být spíš užší, blog o všem je na nic, prý. Takže to je můj případ:-) Při vymýšlení tématu přemýšlejte jako podnikatel jdoucí po zisku. Zvažujte, která oblast by mohla být pro čtenáře atraktivní nebo se o ní zatím málo píše a kde by mohlo být dostatek inzerentů a tedy pořádné příjmy z reklamy. Někde jsem četla, že prý lidi nejvíce utrácejí za své děti a domácí mazlíčky, takže blog o psech a potřebách pro ně by nemusel být marný:-) Pokud chcete psát o různých tématech, založte pro každé nový blog. A je fakt, že jsem četla o úspěšných vydělávajících blogerech a ti mají vždy blogů několik. Zavedený blog se pak dá i prodat nebo jiný naopak koupit.
  • Co se týká blogovacího systému, tak je lepší vybrat si něco stabilního a nejlépe dát blog pod vlastní doménu (za kterou se platí). Free systémy, jako je třeba právě Blogger.com, prý nejsou moc vhodné, protože nemusí být stabilní a blog není prostě váš. Autorka v článku doporučuje používat WordPress. Musíte si pak sice platit hosting a doménu, ale mělo by se to vyplatit. A já myslím, že na tom něco určitě bude. Mám na WordPressu čtyři roky starý web, na který teď už skoro nepíšu. Doteď jsem se s WP nenaučila pořádně pracovat, oproti Bloggeru je mnohlem méně user-friendly, vše mi nastavuje kamarád, ale je pravda, že web má pořád pěknou návštěvnost a články se umístily na krásných předních místech ve vyhledávačich. Hosting a doména mě stály už celkem dost peněz, ale píchla jsem tam taky reklamu AdSence, takže se mi peníze alespoň časem vrátí. A řeknu vám, že tento web na WordPressu vydělává na AdSence mnohem víc (korunek:-), než blog na Bloggeru, ten jen tak přicmrndává.

A teď se vrátím na začátek mého článku a vysvětlím, proč to vypadá, že já blogem nic pořádného nevydělám. Pokud je to opravdu pravda a úspěch může mít jen monotématicky zaměřený blog, prostě takový na kterém se dočtete, jak uvařit svíčkovou, ale už ne, čím zamaskovat vrásky, tak jsem v koncích. Mě totiž psaní o jednom tématu vyloženě nebaví. Já ani ve svém životě nemám jeden velký koníček, pro který bych hořela, ale baví mě tak nějak od všeho něco. A pokud bych to měla řešit tím, že budu mít blogů více, s mým tempem psaní by všechny byly pořád v začátcích, takové jakési nenaplněné. A taky - nedokázala bych psát účelově, jen proto, že nějaké téma by mi mohlo přinést zisk. Pro mě je psaní tvůrčí činnost, která nejde podmínit penězi a musí mě prostě bavit. Ale i tak budu trochu přemýšlet.

Nenašlo by se táma, o kterém bych měla co říct a stálo by za založení nového blogu na WordPresu? Takový blog je trochu investicí do budoucna. I autorka ve zmíněném článku píše, že k rozjetí blogu je důležité často publikovat hlavně na začátku, později stačí pravidelně přispívat třeba jednou týdně. Mě by se třeba líbilo mít blog o svém městě - o akcích, na kterých jsem byla, co se chystá, co je kde nového, kde je binec, který by se měl uklidit a tak dále. Možností je hodně, jen vsadit na tu správnou.
Tak a to je vše. Asi. Mám pocit, že jsem k tomuhle tématu ještě něco měla. Pokud si vzpomenu, tak to bude asi na další článek.

A teď otázky na vás - Vadí vám, když víte, že vaše oblíbené blogerky na svých blozích vydělávají nebo je vám to fuk? Mě je to třeba úplně jedno. Většina blogerek "bere", nejčastěji výrobky zdarma. Myslím, že pokud je pak recenze neupřímná, tak to poznám a myslím si svoje. Někdy mi vadí přemíra reklamních banneru, ale jsou horší věci na světě, takže to neřeším.

A další dotaz - Dokázali byste vést blog jen za účelem nějakého zisku, ať už finančního nebo věcného? Máte rádi blogy úzce zaměřené nebo spíš ty "o všem". Pokud jste vyzkoušeli nějakou možnost výdělku na blogu, podělte se. 

Další tipy najdete v článku na webu digitalninomadstvi.cz, mrkněte :-).


26 komentářů:

  1. Mě nevadí, že vydělávají a dostávají věci zdarma, vadí mi, když se v jeden den na všech blozích na tu jednu věc objeví recenze...nebo i ten udržitelný životní styl nebo co to bylo. Ať to aspoň píšou nějak s odstupem :D
    clefairy22.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Mě to teda nevadí, ale záleží na masáži. Pokud to jsou články o levné kosmetice, která se objevuje pořád na všech blozích, tak mě to nebaví a takové články přeskakuju. A neupřímné recenze taky moc nemusím. Je fakt, že jsem přijala "spolupráci", a potom jim sepsula výrobek, a od té doby se neozvali. S čímž jsem tak nějak počítala. Každopádně si vybírám ke spoluprácím jen to, za co bych ty peníze taky dala.

    OdpovědětVymazat
  3. nevadí mi to, ale někdy se v záplavě reklam ztrácím a hrozně mi to seká net, což je detail, ale mě štve :D
    co se týče výrobků zadarmo, tak jsem už taky něco dostala, nevidím v tom nic špatného. jak píšeš, neupřímnou recenzi jde poznat. ale taky mi vadí to hromadné zaslání něčeho a následná záplava stejných článků na všech blozích. ale to je spíš vizitka toho, kdo to posílá.

    OdpovědětVymazat
  4. Nevadí mi to, já jim fandím :) čas není jen tak něco a ten u toho tráví, tak proč ne za nějaký výdělek? Je to prostě práce jako kterákoli jiná.
    Hodně bannerů mi přijde nevzhledné a rušivé, nemusím to a klamné recenze mě štvou, nicméně to dělá i samotný výrobce, takže... Jsou to jen lidi :)
    Umím ai představit, že bych měla jednotématický blog, ale muselo by mě to téma opravdu bavit. Jinak by to stálo za prd. A rozsah blogu mi je víceméně jedno, pokud mě autorka zaujme :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vůbec mi nevadí, pokud někdo na blogu vydělává, pokud je to s mírou... Taky jsem začala číst kdysi blogy, které se teď dost vypracovaly, ale každý článek je o sponzorované kosmetice. Tak jsem je přestala číst, protože už to je dost monotóní...a ještě loni, to bývaly sakra dobrý blogy.. Takže vydělávat ano, ale ne za cenu změny celé koncepce blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Navíc podle mě nemusí mít člověk živnost. Pokud od plátce nedostaneš víc jak 10 000 měsíčně (což nevím o čem by si musela psát, aby ti tolik dávaly :)), tak to daní on srážkovou daní, takže ty už nic nedaníš.

      Vymazat
  6. Určite ma nezaujíma, či blogerka na svojom blogu zarába alebo nie, to pri blogoch naozaj nesledujem, zaujíma ma ich obsah a ako si aj sama písala, blog len čiste o jednej oblasti nie je až taký zaujímavý, časom to začne človeka nudiť, to vidím už tak trochu aj u seba, že sa nedá stále točiť o tom istom dookola, chce to proste oživenie.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  7. Moc díky za rady a nápady na blog.
    Pokud někdo dokáže svým blogem vydělat penízky, tak klobouk dolů, všichni mají můj velký obdiv!

    OdpovědětVymazat
  8. Taky mi to vůbec nevadí, jde jen o to o čem člověk píše a jak - podle toho mě blog zajímá nebo ne.. :) Ale taky obdivuju každého, kdo si tím něco vydělá. Pro mě je to nereálné, ale na druhou stranu jsem s tím ani nikdy nepočítala. Prostě mě blogování jen baví, je to koníček.

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé, jak já bych chtěla vydělávat :D Všem tiše závidím. Zatím si ale asi můj blog hledá své místo a na výdělek příjde časem :) Popřemýšlím o tvých doporučeních.

    Vždycky jsem byla hodně všestraně zaměřená, takže jedno téma by mě nebavilo, nebo spíš bych za chvíli vyčerpala články. Pokud by nešlo o děti nebo vaření. Ale to by pak bylo vlastně hodně ze života. Takže kdo ví, jestli by to bylo jen jedno téma.

    Kreativně s Ladybird

    OdpovědětVymazat
  10. Konečne som sa článkom prelúskala - odkladala som si ho, keď bude kľud.
    Zaujímavé, ale asi ani ja nezačnem zarábať na blogu, lebo ho beriem ako zábavu a nie ako podnikateľ, ktorý ide za ziskom, ale nevidí ľudí, ktorý mu k tomu zisku dopomohli - čitatelia. Taktiež nepíšem len o jednej veci, lebo potom by bol blog o ničom. Baví ma viac veci, tak píšem o tom všetkom. Zakladať si kvôli tomu viac blogov? Tak to by som potom asi skončila, lebo by sa mi zdalo, že je toho na mňa už veľa.
    Ale zase nehovorím, páčilo by sa mi na blogu zarábať, ale takou slušnou formou a nie, aby si každý čítal na každom blogu to isté a ešte aj na mojom o jednom produkte všade, o jednej značke všade a ak nie ten istý deň, tak určite ten istý týždeň. Skôr by sa mi páčili nejaké produkty, veci, ktoré by boli zaujímavejšie a nie obťažujúce.
    Teraz odpovede - Prečo by mi to malo vadiť? Keď je dobrá nech sa páči. Možno len tíško závidieť. Kto umí, ten umí... :)
    Blog za účelom peňazí - fúha na také veci som zase alergická, lebo na tých blogoch to je vidno. Slečna začne blogovať a už hneď by chcela, aby ju naháňali ľudia a platili jej alebo jej dávali veci "zadarmo" a to nemá ani článok napísaný, ani čitateľov. Z blogu je cítiť, či je robený s láskou alebo len pre peniaze.
    Tiež záleží od človeka. Sú nejaké blogy, ktoré sledujem len o kozmetike, ale väčšinu čítam takých, ktoré sú o všetkom. Kozmetické mám asi dva alebo jeden kvôli recenziám. Inak sa skôr zameriavam na články a či je mi blogerka sympatická ako osoba. Lebo ak je niekto nie moc príjemný tak tú arogantnosť alebo ako to nazvať je z článkov cítiť a to mi teda nie je príjemné čítať. Ale musím sa priznať, že jeden taký blog sledujem, že mi blogerka už nie je až tak sympatická, ale niektoré články má dobré.
    Pekne napísaný článok :) Držím palce s blogovaním aj tebe aj sebe a aj ostatným, ktorý do toho dávajú srdiečko :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, moc se mi tvůj článek líbil. Hodně jsem toho o vydělávání na blogu četla na Pinterestu, ale tvůj článek to všechno shrnul :). Můj blog mamou-s-usmevem.blogspot.cz běží třetí měsíc a hrozně mě to baví! Mám to jako odměnu, když mi malá usne, já všechno udělám a pak si sednu ke kompu a vylepšuju samotné stránky, něco se učím nebo píšu. Občas mě ale zamrzí komentáře typu, jestli to náhodou nedělám pro peníze. Je škoda, že někteří lidé to berou jako něco špatného. Mě připadá představa, že by mi časem mohl blog něco vydělat, skvělá :) a určitě bych se za to nikdy nestyděla. Zatím mám jen AdSense a asi pak budu kontaktovat firmy co mi jsou blízké tématicky, co myslíš? Jinak večer kouknu na další tvoje články. Hezký den, Poli

    OdpovědětVymazat
  12. Tyjo, tvůj článek mi moc pomohl! :) Za chvíli mi bude 18, takže samozřejmě přemýšlím nad zpeněžněním svého blogu (bohužel to asi vynese nula nula nic, protože jsem hrozný lajdák, co se týče článků a obdivuju lidi, co postují každý druhý den). Nevadí mi, když za to někdo bere peníze. Blog mi přijde jako fajn přivýdělek (i když tedy malý, ale aspon nějaký). Peníze mi přijdou jako motivace pro pravidelnější přispívání, ale abych to dělala jen kvůli nim, to ne. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tada dávaj 500 Kč za registraci http://cfdbroker.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Hodně mi vadí, když mají na blogu tlačítko "přispějte mi" nebo něco v tom duchu. Takové loudění mi vadí. Že jim to není blbé.
    Nevadí mi, když něco svého prodávají (třeba knížky) nebo když dostanou výrobek za napsání recenze/zhodnocení na oplátku (ovšem ta recenze musí být upřímná a ne podlézavé vychvalování za každou cenu; neupřímná propagace mi vadí taky).

    OdpovědětVymazat
  15. Prvně bych se zaměřila na češtinu. Napsat "na dobře vYditelném místě" leckoho odradí nejen od zájmu umístit reklamu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ale, proč tak negativně? Nebylo by lepší napsat - hele máš tam chybu, oprav si to? Na umístění reklamy nečekám a o čtenáře, kteří nechápou, že takové články píšu proto, abych poradila, po večerech kdy už skoro spím nebo při vaření oběda, a netolerují malou chybu, vlastně vůbec nestojím :-)

      Vymazat
    2. To sice není malá chyba, ale profík by měl umět odpovědět s grácií a ne jak malé uražené kotě. Jinak hezký článek, dík.

      Vymazat
  16. Ahoj,
    zkusil jsem sepsat své zkušenosti s vyděláváním na blogu v článku http://digitalninomadstvi.cz/jak-vydelat-penize-blogem-a-blogovanim/ Když chci monetarizovat, nejčastěji používám formu affiliate spoluprací, případně individuální spolupráce (ta je mnohdy více efektivnější). Ale rozhodně souhlasím, že blogování je běh na dlouho trať, jak jsi přesně zmínila v článku, že je to investice do budoucna. Blog by měl směřovat prioritně ke čtenářům a případná monetarizace by měla jít v souladu s potřebami čtenářů, jedině tak myslím může být efektivní.

    OdpovědětVymazat
  17. Rozjezd vlastního blogu je sice brnkačka, ale něco na něm vydělat, nemusí být vůbec snadné. Pár zajímavostí jsem se dočetla i v tomto článku http://www.mojepenize.com/prace-domu-vydelek-pres-internet-cast-2-blogovani/

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj,
    vedu blog teprve krátce a zatím se spíš koukám, jak a kde získat čtenáře. Protože se mi to nezdá moc lehké, obdivuji lidi, kteří dovedou blogováním vydělávat peníze. Plně souhlasím s tím, že psát o jednom tématu je nuda - také se snažím psát tak nějak o všem, hlavně aby mi to dělalo radost. Ale uznávám, že do budoucna by z toho nějaká ta korunka nebyla špatná.
    S pozdravem,
    Ani
    http://ani-s-life.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj. Nedávno jsem narazila na inzertní stránky www.payllo.cz Vypadají dobře. Po registraci můžu cokoliv prodávat a každý týden mi chodí kredity, které jak jsem pochopila, můžu kdykoliv použít jako reálné peníze do nákupu. To je zajímavé. Ještě jsem nenarazila na bazar, kde by mi někdo dal jakousi slevu. i přidávání inzerátu je fakt jednoduché. Kredity chodí tuším každý pátek. Třeba se vám bude líbit. Petra 🙂

    OdpovědětVymazat
  20. Tu je kontakt na pána Benjamina, e-mailové podrobnosti, Lfdsloans@outlook.com. / Alebo Whatsapp +1 989-394-3740, ktoré mi pomohli s pôžičkou vo výške 90 000,00 EUR na začatie podnikania a som veľmi vďačný, bolo pre mňa naozaj ťažké snažiť sa urobiť cestu, pretože to nemôže byť osamelá matka. ľahké so mnou, ale s pomocou pána Benjamina sa usmievam na mojej tvári, keď sledujem, ako moje podnikanie rastie silnejšie a rozširuje sa tiež. za finančnú pomoc alebo prekonanie ťažkostí s obchodom alebo s cieľom založiť obchodný projekt to dokážete a majú nádej na to, aby ste sa dostali z ťažkostí .. Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
  21. Taková částka? No mě asi omejou. To je tak hrozný vidět, že lidé, kteří vybudovali obrovská impéria mají stále chuť mít více a více. Jakoby jim nestačilo, co mají. Minulý týden jsem se na investitura.cz dočetla, že prý bitcoin se zase probouzí. Nevíte o této kryptoměně něco?

    OdpovědětVymazat
  22. Ale to asi zabere celkem dost času, než si najdete publikum a začnete fakt vydělávat. Kdyby věděla, že se letošní rok bude ubírat takovým směrem, tak s něčím takovým taky začnu. Momentálně jsem praktcky bez peněz a teď v prosinci mě doslova zachránila vánoční půjčka . Bez ní bychom měli prázdno nejen pod stromkem, ale i na talíři.

    OdpovědětVymazat
  23. No nevím jak vy, ale já jsem se rozhodla trochu více riskovat a rozhodla jsem se pro investování do kryptoměn a do dalších takovýchto assetů. Myslím si, že to má velikou budoucnost a dá se na tom z dlouhodobého hlediska velice hezky vydělat :-) Je to sice volatinější než kdejaké zlato, ale o to je to zábavnější.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...