čtvrtek 27. března 2014

Rychlá ovesná kaše se sladkým kořením Sonnentor

Domácí ovesná kaše mě překvapila dokonce dvakrát - příprava je až trapně jednoduchá a chuť neuvěřitelně dobrá.

Mám ráda sladké snídaně, které mě zasytí na celé dopoledne. Často si připravuju müslli s mlíkem, ale občas mám chuť na něco teplého do žaludku a ovesná kaše se k tomu skvěle hodí. Navíc jsou vločky zdravé a dietní, obsahují vlákninu, vitamíny B a E, minerály vápník, hořčík, železo a zinek.

Tohle je spíš ilustrační porce, dnes jsem toho snědla asi třikrát více:-)
Ingredience:

  • ovesné vločky
  • mléko

Kaši můžete dochutit na sto různých způsobů. Já jsem použila Raráškovo sladké kouzelné koření a banán. Ale dá se i med, čerstvé nebo sušené ovoce, čokoláda, kakao, rozinky, oříšky, jogurt, prostě meze se nekladou. V jednom receptu jsem četla zajímavý tip, co do kaše přidat - na troše másla se orestují kousky jablek, posypou cukrem, který se nechá zkaramelizovat a to se přimíchá ke kaši.

Postup:

Do menšího hrnce dejte takové množství ovesných vloček, které podle vás sníte (vločky trochu nabydou, ale ne moc), zalijte je mlékem a nechte asi 15 minut nabobtnat. Pak přilijte ještě trochu mléka a začněte zahřívat. Za stálého míchání mírně vaříme asi 5 minut. Podle potřeby přidávejte mléko, aby byla konzistence spíš řidší, protože po schladnutí kaše zhoustne, tak ať vás to nezabetonuje.


























Značku Sonnentor jsem znala jen ve spojení s čaji. Dostala jsem ale neodolatelnou nabídku vyzkoušet několik druhů koření a raráškovo sladké kouzelné koření je první, se kterým vás seznámím. Obsahuje mrkev, jahody, řepný cukr, kakaový prášek, slunečnicový květ, červenou řepu, vanilkový prášek a skořici. Všechny složky jsou bio. Hodí sa na ochucení nejen ovesné kaše, ale i jogurtu, pudingu, mléčné rýže, krupicové kaše nebo na posypání palačinek a různých moučníků. Koření má sladkou chuť, cítím v něm kakao i skořici a asi i ty jahody. Řepu naštěstí ne, protože tu nemám ráda.

30 g koření stojí 70 Kč a můžete jej koupit přímo na www.sonnentor.cz nebo v některé z partnerských prodejen zde.





























V balíčku s kořením jsem dostala k vyzkoušení i tři druhy bylinných čajů. Vyhrál u mě sluneční pozdrav, ve kterém se mísí jablka, se šípkem a citrónovou trávou, kterým dodává říz máta. Máta spolu s meduňkou a heřmánkem tvoří i čaj štěstí, který mi taky chutná. Dětský čaj nebojsa je fajn, ale na mě trochu planý. Z řady bio rarášci znám čaj usmrkánek, který je úžasně svěží, ten můžu určitě doporučit.

Děláte si doma ovesnou kaši? Čím ji dochucujete? A znáte nějaké koření od Sonnentoru?

11 komentářů:

  1. hmm, to koření vypadá dobře, já si dělám ovesnou kaši s medem a banánem a hlavně-skořicí!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Sonnentor znám, kupovala jsem nějaké koření ve Sklizenu na Josefské. Ale to Raráškovo sladké kouzelné koření se mi moc líbí, příště se na ně víc podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolem Sklizeno občas chodím, ale ještě jsem nikdy nebyla vevnitř, příště už tam musím zajít!

      Vymazat
    2. Kupuji tam hlavně jogurty a šunku a nikdy neodejdu bez jejich sladkého pečiva (cupcakes, makronky).

      Vymazat
  3. Jestli máš doma food-processor, můžeš v něm vločky napřed namlet na jemno (já k nim přidávám ještě mandle a dělám to vždy ve velkém z celého pytlíku vloček) a rázem budeš mít kaši instantní, kterou stačí horkým mlékem jen přelít. Občas přidávám do směsi ještě sušenou syrovátku a pak to klidně zaleju jen vodou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem si musela nejdřív vygooglit, co je to food-processor a nemám, ale půjde to snad i v robotu, tak vyzkouším, je to dobrý nápad, si to takhle ulehčit, díky!

      Vymazat
    2. To koření vypadá moc dobře! Musím se přiznat, že po ránu se mi do dlouhého vaření nechce, tak většinou používám kaše instantní. Ale toto je super nápad na urychlení! :)

      Vymazat
  4. Ovesnou kaši taky doma dělám, dřív jsem kupovala už hotovou, ale chuťově se to nedá srovnat, ta domácí je tak tisíckrát lepší ;o). Míchám do ní snad cokoliv, záleží co mi přijde pod ruku, výborná je třeba i s hrozny ;o). Jinak koření je pro mě velká neznámá, jdu blíž omrknout stránky, už je kvůli těm sáčkům a obalům to stojí za to ;o)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Evi, já jsem úchyl na vajíčka k snídani, takže u mě se člověk s kaší nebo něčím sladkým moc nezavděčí - teda kromě cereálií s čerstvým ovocem! Ovšem nedávno jsem kaším docela přišla na chuť a sem tam si je udělám když mě večer přepadne hlad! Ovšem je mi dost líto do sebe cpát tolik mléka, tak to říznu půl na půl s vodou a nebo dělám jen s vodou a nakonci dolévám mléko pro řidší konzistenci - aby se neřeklo! A je to taky supr! Zkus přimíchat chia semínka :) někdy rozmašíruju banán a přimíchám s neslazeným kakovým práškem a tak!

    OdpovědětVymazat
  6. Je pravda, že mě na ovesné kaše moc neužije, nikdy jsem jim nějak víc nepřišla na chuť. Za to partner s dcerou se jimi ládují skoro denně :D a stačí jim jen doxhutit kakaem nebo ovocem. Asi se jim po nějakém tom koření podívám.

    OdpovědětVymazat
  7. kaši dělám, ale z nějakého bobtnání by mi jeblo ;) kupuju jemné vločky a tam se nic takového dělat nemusí, jen se zalijí mlékem a pár minut povaří (dříve jsem kupovala Alnaturu, ale už jsem je dlouho neviděla, tak teď většinou jemné Emco)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...