pondělí 11. listopadu 2013

Moje sbírka parfémů

Myslím, že na někoho, kdo nechodí do práce, do školy a po večerech nerandí, mám parfémů až moc. A to ještě nepočítám novou Christinu Aguileru, o které jsem psala nedávno.  

Sama jsem si parfém koupila jen jednou v životě. Byla to citrónová klasika Light Blue od Dolce&Gabbana a byla parádní. Chcete vědět, jak jsem přišla k převážné části mé současné sbírky? To musíte mít hodnou maminku - lékařku, která má hodnou pacientku - majetelku parfumerie. Pak musíte být hodná dcera a je to. Vůně jsou to všechny krásné, jinak bych je už poslala dál, to dá rozum. Ale každá je něčím jiná. Tak se na ně pojďme podívat.
Začnu mou nejmilovanější. Nebojím se použít toto oslovení, protože mi voní stejně krásně už šest let. Sama jsem si ji vybrala a pak dostala jako dárek. Jde od Gucci Eau de Parfume II. Na fotce se krčí vlevo dole. Na první pohled vypadá jen jako prázdný flakonek, ale ve skutečnosti je plná vzpomínek a emocí. Stačí jen přičichnout. A jak voní? Představte si povalování ve světle růžových polštářích, popíjení šampaňského, s pocitem věčného mládí a bezstarostnosti. Užíváte si život plný radosti a štěstí.  Je trochu květinová, trochu sladká, trochu něžná i výrazná. Prostě krásná. Je to jedna z těch vůní, které se špatně popisují, ale kdykoli chcete, vzpomenete si přesně, jak voní. A takové jsou nejlepší.

Na žebříčku favoritů je na druhém místě parfém Chloé Chloé. Přála jsem si ho minulé Vánoce a Ježíšek mě vyslyšel. Měla jsem obrovskou radost. Je to ten typ vůní, které mám hodně ráda - mýdlová, někdo říká i pudrová, čistá, výrazná, jednoduchá, luxusní. Taková vůně nemůže omrzet.

Třetí místo v oblíbenosti získává Prada L´Eau Ambrée. A tu jsem dostala právě od maminky. Bylo to někdy v létě a zavoněla mi na první čuch. Popsala bych ji jako vůni orientální, dřevitou, výraznou a plnou energie. Moc se mi líbí i lahvička, která je moderní a má styl. Myslím, že se k vůni perfektně hodí. Protože tahle vůně styl opravdu má.

O čtvrté místo se bijou dvě vůně. Jen o chlup lepší je Gucci by Gucci. Moje hodnocení se vůbec neshoduje s oficiálnín popisem, který ji označuje jako lehkou, květinovou a svěží vůni. Podle mě je to vůně těžká, kořeněná, téměř pánská. Je ale taky čistá a nekomplikovaná. Taková Chloé s přídavkem tabáku.

Předposlední místo obsadila miniaturní Pivoňka od L´Occitane, kterou mám díky jednomu z beauty boxů. Působí na mě tak nějak historicky. Při prvním přičichnutí se mi moc nelíbila. Ale pak jsem si nějak zvykla a teď ve mě vyvolává takový zvláštní klid a vzpomínky na doby dávno minulé.

A poslední z mé sbírky je vůně Flora by Gucci, která přesně odpovídá svému názvu. Jemná a květinová vůně pro pohádkové víly, tančící za ranní rosy na rozkvetlé louce. A proto je taky z celé skupinky mou nejméně oblíbenou. Tyhle vůně květin nejsou úplně mým šálkem čaje.

Vidíte, jak jsou lahvičky stále plné? Přála bych si, aby se parfémy vyráběly v mini baleních o deseti mililitrech. Takové množství by mi bohatě stačilo a mohla bych si pořizovat pořád nové a nové vůně. Je ještě hodně těch, které bych chtěla vyzkoušet, ale nechce se mi rozšiřovat stávající zásoby.

Jak se vám líbí moje sbírka? Znáte některou z vůní? Jaká je vaše oblíbená vůně?


9 komentářů:

  1. Dopouzivala som druhy flakonik chloe chloe a hladam cosi podobme..chloe nosi nejak kazdy, az to pekne nie je. Nepoznas pls nieco menej bestsellerovite, co by vonalo..tak nejak podobne? Mydlovo, cisto, jemne, pudrovo..

    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podobnou vůně jako je Chloé osobně neznám, ale taky by mě to zajímalo. Vygůglila jsem tuhle diskusi a nějaké tipy tam jsou, tak mrkni. http://www.omlazeni.cz/parfem-se-svezi-75-8698-0.html. Já myslím, že mýdlově voní třeba Channel, asi pětka, ale jistá si nejsem.

      Vymazat
  2. Evi, protože jsme stejná krevní skupina, tak 1/3 tvé sbírky je i mou sbírkou:)) Jsou to obě Gucci vlevo. Tu spodní jsem již vypotřebovala (ty jsi ji tak krásně popsala, že mám chuť si ji koupit znovu) a tu horní teď pracně vypotřebovávám, ať můžu pořídit něco nového. Trochu závidím všem, kteří mají jednu vůni pomalu celý život, protože našli to pravé a vystihuje je, no já jsem zatím takové štěstí neměla. Jeden z mých prvních parfémů byla Samsara od Guerlain a to byla opravdu síla, krásná, ale jen na spešl příležitost. Jinak tedy u mě hrají roli i flakony a nekrásnější jsou ty nejjednodušší jako například onen Gucci Eau de Parfume II. Flakonky mi trhá srdce po vypotřebení vyhazovat, ale protože nerada hromadím nepotřebné věci, vyhazuju. Příklady, kde se snoubí krásná vůně a krásný flakon je u mě Guerlain L´instant nebo Chanel Allure - na ten mám teď políčeno. Nerada mám víc než 2 max. 3 parfémy najednou. Jeden parfem miluju, ale nikdy nedošlo na jeho zakoupení a to proto, že ho mám ve škatulce sezónní - je to Sun od Jil Sander. Co mě naopak neláká vůbec a to jsou parfémy celebrit Beyonce, Britney, J.Lo, Aquilera atp. to jde úplně mimo mě, možná voní, ale já se držím těch klasických parfemářských domů.
    Díky za pěkný článek papá, Monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky pořád hledám tu svou životní osobní vůni. Vím, jaká by měla být, občas ji v davu lidí zacítím, asi se budu muset začít ptát cizích, čím to tak krásně voní.

      Vymazat
  3. Momentálně miluji Nina by nina ricci, také ji mám na blogu, ale na Vánoce si přeji něco nového, asi to bude DownTown od Calvin Klein, nebo nová Lancome vůně :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám parfém myslím jen jeden - Chance Chanel. Ostatní jsou jen toaletní vody, jestli to nazývám správně. Jsem v tom takový slon v porcelánu. Nejvíc vůní vždycky vyzkouším na letišti, je to už taková moje tradice, a pokud si dobře vzpomínám, tak značka Gucci mě nikdy nezklamala. Ale jak píšeš, nejúžasnější je, jak má člověk vůně spojené s zážitky a vzpomínkami nebo propojené s lidmi, které je používají. Já mám takto vytvořená spojení hlavně u pánských vůní, vždycky s nějakým chlapem, co mi prošel životem.

    OdpovědětVymazat
  5. Wow, tak takovou sbírku bych taky brala. Sama ale parfémy vlastně vůbec nepoužívám (nenašla jsem vůni kterou bych si natolik zamilovala). Ale podle Tvých tipů si je zajdu očichat do parfumerie a pak asi koupím na internetu :D :D Nj, jsem vyčůraná, ale co..

    OdpovědětVymazat
  6. Chloe jsou pro mě vůně best of :) zvlášt ta poslední Roses :))

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...