čtvrtek 15. srpna 2013

Můj nový objev - šampón pro suché vlasy Born to Bio

Do kosmetiky Born to Bio jsem se zamilovala na první pohled. Takto krásné obaly se často nevidí. Díky šampónu na suché vlasy Med & Avokádo jsem se přesvědčila, že i obsah stojí za to.

Výrobky francouzské značky Born to Bio jsou na našem trhu novinkou. Produkty jsou vyrobeny z přírodních ingrediencí ekologického zemědělství, s obsahem nanejvýš 5% kontrolovaných syntetických příměsí. V nabídce najdete sprchové gely, šampóny, kondicionéry, roll-ony, produkty pro děti a arganový olej.


Proč přírodní šampón?

Přírodním šampónům dávám přednost už několik let a kvalita mých odbarvováním zničených vlasů se hodně zlepšila. Neobsahují silikony, sulfáty, konzervanty a další zbytečné látky, které zatěžují nejen vlasy a pokožku, ale i životní prostředí. Když si navyknete na přírodní šampóny, běžný šampón vám bude pak připadat skoro jako jar na nádobí. 

Jak je to s tím pěněním?

Často čtu názory, že šampón, který málo pění, je špatný. A přírodní šampóny opravdu pění méně. Ale je to tím, že neobsahují silné syntetické mycí a pěnotvorné látky. Stěžovat si, že přírodní šampón nevytvoří hromadu husté pěny je jako kritizovat citrón za to, že je kyselý. Ale i bez záplavy pěny přírodní šampóny vlasy dobře umyjí. Je potřeba šampón trochu rozetřít v dlaních a pak vmasírovat do mokrých vlasů. Když mám vlasy moc špinavé, jedno mytí nestačí a pěny se mi podaří vytvořit jen málo. Musím vlasy spláchnout a mytí opakovat. To už pak šampón začne pěnit mnohem více. Šampónem Born to Bio jsem umyla vlásky i své čtyřleté dceři a pěkná pěna se mi podařila vytvořit hned napoprvé. Přece jen jsou dětské vlasy jemnější a ještě se málo mastí. Vlasy pak měla hebké a lesklé.



Hodnocení!

Šampón používám pravidelně asi tři týdny. Když se mi dostal poprvé do ruky, napadlo mě, že bych si lahvičku lehce spletla s nějakým mléčným nápojem. I jeho vůně svádí k ochutnání. Obsahuje extrakt z medu a avokáda, který má za úkol postarat se o suché a lámavé vlasy. A jak se mu to daří? Hodnocení šampónu jsem shrnula do několika stručných bodů.

Plusy:
  • krásná vůně - směs medu, mléka, mandlí a broskve
  • hustá konzistence
  • dobře umyté vlasy, které vydrží čisté tři až čtyři dny
  • vysoký lesk vlasů a zdravý vzhled
  • pro rozčesání vlasů je potřeba použít jen velmi malé množství kondicionéru, protože vlasy nejsou vysušené
  • BIO složení šetrné k vlasům
  • neobsahuje silikony, které vlasy zatěžují a vytvářejí na nich krustu. (Věděli jste, že kvůli silikonům na vlasech pak nemusí dobře chytat hena?)

Mínusy:
  •  nenašla jsem

Závěr:

Takže vidíte jen samá pozitiva a jistoty. Šampón určitě doporučuji vyzkoušet. Nejen těm, kteří si pěstují dlouhé vlasy, mají vlasy poškozené nebo je trápí citlivá pokožka hlavy, ale i ostatním, kteří mají vlasy úplně normální, jen chtějí vyzkoušet něco lepšího.



















Tady je ještě několik informací ze zadní strany šampónu - 99,4 % ingrediencí je přírodních, 10,2 % ingrediencí je z bio zemedělství, šampón obsahuje jen přírodní parfém, žádné parabeny, žádný glycol, ftaláty, barviva, ale to si můžete přečíst sami. 

Značka 12M znamená, že se má výrobek spotřebovat do dvanácti měsíců od otevření. Doba pro spotřebování je kratší než u běžných šampónů, ale ty taky obsahují chemické konzervanty. 

Dále tady máme značku Ecocert, kterou získávají produkty s obsahem min. 95% surovin přírodního původu a obsah syntetických příměsí do max. 5% povolených standardy EcoCert.


Pěkný obal není všechno, nejdůležitější je už zmíněné složení šampónu. Nejsem chemik, takže jsem si položky v prvních řadách vyhledala a jak jsem očekávala, nic závadného jsem nezjistila. Zajímala mě druhá položka - pseudotsuga menziesii water. Pseudotsuga menziesii je latinský název pro jehličnatý strom Douglasku tisolistou. Takže asi půjde o nějaký výluh z jehličí(?) Jen pro informaci - složení je řazeno podle kvantity, tzn. co je na prvním místě, toho je ve výrobku nejvíce.


 
Celou nabídku výrobků Born to Bio si můžete prohlédnout třeba v internetovém obchodě www.biosfera.cz. Šampón Med & Avokádo je konkrétně zde za 221 Kč.

Slyšeli jste už o značce Born to Bio? Jak se vám líbí šampón Med & Avokádo? Používáte přírodní šampóny?


16 komentářů:

  1. ten obal mi připomíná spíš láhev od džusu nebo kefírového mléka než šampónu :)

    http://blogblondateholky.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já na tuhle značku koukala zrovna včera =D asi půl hodiny jsem se jen rozplývala nad těma obalama - ty se teda opravdu povedly! =) taky přemýšlím, že něco vyzkoušim - kór když čtu pozitivní ohlas =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se ty obaly taky moc líbí. Plánuju vyzkoušet ještě nějaký roll-on a sprcháč, ale těch bych si musela koupit asi pět, z té nabídky se nedá vybrat jeden;-)

      Vymazat
  3. o této kosmetice jsem ještě neslyšela, každopádně mě teda opravdu zaujala a popřemýšlím nad koupí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna včera jsem na netu narazila na tuhle značku a moc se mi zalíbila díky složení a obalu :))) Takže díky za recenzi:)

    OdpovědětVymazat
  5. Šampón vypadá úžasně, asi ho musím mít:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Neznala jsem, ale vypadá krásně, takže asi zkusím. Já nyní používám značku Timotei. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze. O této značce slyším poprvé a vypadá moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. zkusili jsme sprchový gel a deodorant. byli jsme příjemně překvapeni nejen vkusnými obaly, ale především realistickou vůní obou výrobků. Sprchový gel jahoda opravdu voní jako záhon čerstvých jahod v době sklizně. :-) určitě nákup zopakujeme, tentokrát toho vezmeme víc. díky za tip, paráda

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělá recenze a skvělá značka .., mám vyzkoušeno a opravdu výborné :)

    OdpovědětVymazat
  10. Máme vyzkoušeno, můžu jenom doporučit :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Juchůůů, tak po téhle recenzi se těším o to víc na test u mě! Dnes se mi šampon zabydlel v koupelně! :-)
    Bebe
    Růžový chroust

    OdpovědětVymazat
  12. POZOR !!!! Bohuzel obsahuje Ammonium Lauryl Sulfate !!! Coz je pro zdravi nebezpecna chemie !!!

    OdpovědětVymazat
  13. ad 15. to si pletete s Ammonium Laureth Sulfate, toto je Ammonium lauryl Sulfate

    AMMONIUM LAURYL SULFATE

    Známka prospěšnosti (jako ve škole): 2

    Další názvy: Ammoniumdodecylsulfat, Ammoniumlaurylsulfat

    Původ: různý

    Účel: pěnidlo, čistič, tenzid

    Charakteristika:

    snižuje povrchové napětí kosmetiky
    povoleno i v přírodní kosmetice
    šetrnější a méně dráždivá náhrada za SLS


    vyskytuje se i v přírodní kosmetice

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...